Pääainevalinta on tehty, minun pääaineeni täällä Tukholman yliopistossa on nyt markkinointi Vaasan yliopiston tuotantotalouden sijaan. Pääainevaihtoehdoista löytyi markkinointi, johtaminen, kirjanpito, rahoitus ja kansantalous. Pääaineen valinta tuntui olevan Tukholma yliopistolla civilekonomprogrammetin osalta enemmän ilmoitusluontoinen muodollisuus, eikä aiempien kurssien arvosanoilla ollut painoarvoa valinnan suhteen. Eli se siitä pääsenkö-opiskelemaan-haluamaani-pääainetta-jännityksestä!
Seuraavat kaksi vuotta pitävät sisällään pääaineopintoja markkinoinnista, yhden jakson verran vapaavalintaisia opintoja, ja lopuksi kandityötä/gradua vastaavaan civilekonomuppsats-jakson. Marknadsföring och managementanalys (markkinointi- ja johtamisanalyysi) on ensimmäinen kurssini, tämän jälkeen vuorossa Tillämpad forskningsmetod inom management och marknadsföring (soveltavat tutkimusmenetelmät johtamisen ja markkinoinnin saralla), Strategic Management (strateginen johtaminen), Advanced Consumer Behaviour (kuluttajakäyttäytyminen, syventävä kurssi), Brands: A Cultural Perspective (brändimarkkinointi) ja Företags- och marknadskommunikation (yritys-ja markkinointiviestintä). Osa kursseista tulee olemaan ainakin osittain englanniksi, kuten nimistäkin voi päätellä. Jänskää, ja kiva päästä treenailemaan englantia!
Marknadsföring och managementanalys-kurssi (=MMA) on ensimmäinen alkaneista pääainekursseista, ja vaikuttaa inspiroivalta ja mielenkiintoiselta kurssilta. Luentojen jälkeen päässä hyrrää kaikennäköisiä luentoon liittyneitä aiheita, joten tylsä tämä kurssi ei ole! Osaavia luennoitsijoita, ajankohtaisia esimerkkejä ja aiheita, monipuolinen kurssikirjallisuus sekä sopivan pienehkö luentosali ovat allekirjoittaneen mieleen. Joka toinen viikko palautamme kirjallisen ryhmätyön annetusta aiheesta kurssiin liittyen, ja nämä kirjalliset ryhmätyöt esitellään sitten muille ryhmille myöhemmin seminaareissa.
Pian koostetta viikonlopun huiteluista, luvassa mm. ravintolavinkkiä Söderissä pyöriville! Nyt palailen hetkeksi kirjojen ääreen, mukavaa maanantaita!
Studying economics/business administration in Stockholm University, it was finally time to choose my major. Choosing a major seemed to be a formality instead of grading knowlegde and competence for this specific major. Filled out a paper, signed it, and handed it over, that was all! Marketing was an obvious choice for me, other alternatives in this program were finance, accounting, management and national economics. Very excited of the first marketing and management analysis course that has begun.
I wish you all a great Monday, I'll turn to my new courseliterature now!
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Vaikuttaa mielenkiintoiselta, ja semmoiselta mitä tekisi itsekin mieli jopa opiskella lisää. Liiketalouden perustutkinto plakkarissa ja kulttuurituotanto meneillään, mutta markkinointi ..(tai itseasiassa enemmän visuaalinen markkinointi) vielä päällä kiinnostuksena. ^^
VastaaPoistaSatu
- Indie by Heart
Hei jee, hyvä Ninnis! :) Tää täällä yrittää saada vaihtohakemusta Tukholmaan aikaseksi.. ;)
VastaaPoistaÄää löysin sun blogin vasta! Tosin Sven-Bertilin kuviin oon törmänny P.S I love fashionissa jo :D
VastaaPoistaNäin ensisilmäykseltä vaikutat tosi maanläheiseltä tyypiltä =) ja opiskelet vielä samaa alaa ku mäkin :D ihanaa!
Keep up the good work! Erottuva blogi =)))